«Programa Plurilingüe d’Ensenyament en Valencià (PPEV): programa plurilingüe que té com a llengua base per a l’ensenyament el valencià. Pot aplicar metodologies i mesures organitzatives d’immersió lingüística en funció del context sociolingüístic i dels resultats de les avaluacions.»
(art. 3.3. Decret 127, 2012. Alberto Fabra i M José Català)
El 9 de setembre de 2014 participàvem a la Fundació Ortega-Marañón, de...
Durant els últims mesos hem tornat a tenir entre nosaltres (altra vegada) el debat sobre el model d’immersió lingüística de les escoles catalanes. En aquest debat, algunes veus han defensat que cal tractar el català i el castellà amb absoluta igualtat. És particularment sorprenent que aquestes afirmacions provinguin, en alguns casos, de sectors polítics d’ideologia socialdemòcrata. És a dir,...
Les persones que vivim en entorns on es parlen llengües minoritzades no hegemòniques, i les persones que hem crescut en entorns bilingües, sovint ens esforcem a explicar a la resta del món que una llengua és molt més que un codi de comunicació. Expliquem que una llengua és, també, una manera d’entendre el món. Expliquem que el context comunicatiu...
Durant els primers mesos del 2017, a mesura que el conflicte amb l’Estat espanyol s’anava accentuant cada vegada més, vam sentir a parlar moltes vegades del xoc de trens. El famós xoc, que tot just estava a punt d’arribar, era aquell moment en què els desacords ideològics passarien de la dialèctica a la pugna política real. Tot i així,...
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús. Més informació a la Política de cookiesD'acord