“Si quiere ser atendido en Catalan, pulse 1”. Com? Hauria de ser a l’inrevés!!! Aquesta és la salutació inicial de la “Delegación de Economía y Hacienda” de Girona (972.22.50.50).

Si “pulsa 1”, li sortirà un/a operador/a (el “Ministerio de Igualdad”

va posar una multa de 6.000 € per aquesta qüestió semàntica a un empresari que volia contractar un programador i no va posar /a…); en aquest cas és una operadora, capaç de verbalitzar en català (probablement és l’únic idioma estranger que parla)… i li preguntarà que què vol.

Quan Vostè li hagi explicat tot –la curiositat és condició humana- el derivarà a un número mort o no operatiu (sempre resulta que en el Ministerio s’està esmorzant o de reunió amb el Sr. Roca W.C). Després d’esperar una llarga estona (purgant la gosadia de voler parlar en Català quan es dirigeix al personal del Ministerio a qualsevol indret de l’estat espanyol –encara que sempre es podria trobar una honrosa excepció molt excepcional-), la comunicació es penjarà.

Si opta per no fer res, li seguiran parlant en castellà. Quan l’atenguin, li diran alguna cosa com aquesta: “¿Buenos días, le atiende Milagros, en qué puedo ayudarle?”. Si Vostè li parla en Català, li dirà diverses vegades com si no el sentís: “¿Digame?, ¿dígame?”. Si segueix parlant en Català dirà un cop més “dígame?”, i penjarà… Això que el PP diu obertament de castellanitzar Catalunya, el PSOE ho fa descaradament des d’on mana. Fins quan hem de aguantar? Per deixar-los penjats!