Enmig de tota aquesta eufòria desfermada en el sector turístic, en els mitjans de comunicació, en la ciutadania en general i en els més de 65.000 aturats de la demarcació, vull rendir un sincer i sentit homenatge en nom de les ànimes en pena que ja havien empolainat les seves llengües per a treure-les a passejar i que ara es veuen en l’obligació de retornar les seves plomes al tinter.
 
Aquest pretén ser un rèquiem al club dels polítics que van perdre la seva oportunitat de criticar al Govern de la Generalitat de Catalunya per haver deixat escapar Eurovegas i que ara cremen a la desesperada el seu darrer cartutx sota la batalla del nom Barcelona World.
 
A tots aquests puristes del llenguatge i als ascetes de la marca vull respondre’ls enels següents termes: 20.000 llocs de treball directes, 20.000 més d’indirectes, 4.775 milions d’euros d’inversió, 12.000 habitacions hoteleres. Un gran impuls per al creixement i projecció de l´Aeroport de Reus, l’arribada de creuers al Port de Tarragona, i pel turisme i comerç de la nostra ciutat amb la potencialitat que tot plegat suposa la gens menyspreable xifra de 10 milions de visitants anuals a tocar de casa nostra.
 
Així que una vegada guardat el corresponent minut de silenci, m’afegeixo a la celebració del que ja és una de les millors notícies que Tarragona i el conjunt de la demarcació ha rebut en els darrers temps, sense deixar de lamentar que alguns no entenguin l’oposició d’altra manera que no sigui la confrontació mes enllà del motiu, per a desesperació de la ciutadania.
 
El nom és millorable i, si es pot, treballarem per a fer-lo més nostre, però la mera anècdota no pot amagar la resta del contingut. Es tracta d’una ocasió única per a consolidar les marques Tarragona i Costa Daurada, conjuntament i en xarxa amb la marca Barcelona, que és un referent mundial. El nostre treball ha de centrar-se, precisament, en aquest sentit. Igual que PortAventura ha esdevingut un elementclau per a enfortir, posicionar i millorar la nostra economia, convertint-se en un referent estatal i continental dins dels parcs temàtics, ara toca fixar les bases per assolir que el nou macrocomplex garanteixi els mateixos resultats o els millori.
 
La resta és política; i política, a més, de la de baix nivell.