Per saber entendre la necessitat d’aclarir la diversitat de famílies que poden existir i criar els seus fills amb tot l’amor, la Montse Solé ens convida a entrar de puntetes a una classe i sentir el batec del cor i la veu dels seus alumnes.
Avui la mestra ha demanat a la classe que portin fotografies de la seva família. Pare, mare, germans, avís…
En Julià ha trobat a faltar alguna cosa però no ha dit res.
En arribar a casa ha demanat per mirar els àlbums de fotografies i n’ha a triat dues. En una la mare i la mare amb ell al mig. A l’altra, la mare embarassada i la mare amb la mà a la panxa de la mare. Difícil, no? No. En Julià té dos mares i ningú a contemplat aquesta possibilitat. A la classe se’l coneix com el nen de les dues mares… Se sent socialment discriminat i assetjat per la seva diferència.
Demà portarà les fotografies a l’escola. Té ganes de veure que dirà la mestra quan s’adoni que ha obviat les famílies homoparentals.
L’Agnès també ha trobat a faltar alguna cosa. En arribar a casa ha demanat a la mare una fotografia de la família.
A la classe de la coneix com la nena sense pare…
Se sent discriminada i assetjada socialment.
Ja la té. En ells s’hi veu una dona gran, l’àvia,una de més jove, la mare, i ella. Fan un trio fantàstic.
Demà la portarà a l’escola a veure què diu la mestra quan comprovi que ha obviat les famílies monoparentals…
EDUCACIO DES DE P3
És que aquests mestres no varen fer P3?
Ningú els va ensenyar a conèixer, reconèixer, acceptar, respectar i fer visibles les diferències?
FORMACIÓ, FORMACIÓ’ I FORMACIÓ LLUNY DELS ESTEREOTIPS…
DES DE TOTS ELS P3 DE TOTS ELS TEMPS, EDUCACIÓ PER A LA DIFERÈNCIA.
.