Fairy
Pots de Fairy. Foto: juliegomol. (CC BY 2.0)

Us ho podeu creure? Ahir al vespre es va espatllar el rentaplats! Quina casualitat!

Aquest matí, havent esmorzat:

–Joan, passa’m el Fairy.

Inevitablement hem rigut tristament, si això és possible. El meu fill m’ha fet notar que li he demanat el Fairy en lloc del sabó dels plats.

I per què? Perquè des de dimarts, el BRAND AWARENESS (coneixement o notorietat de marca) de Fairy ha pujat mil punts. Quan jo era petita, la marca del detergent per excel·lència era el Mistol, de Henkel, multinacional alemana. I ja fa anys que ho és Fairy, de Procter and Gamble (P&G), d’una altra multinacional, en aquest cas americana. A Espanya és a Alcobendas.

I el motiu d’aquesta “pujada de punts” deu ser de tots coneguda, per això se’m farà difícil opinar només de la marca Fairy.

Com a professional de la comunicació parlo de marques i no caldria donar la meva opinió sobre els fets, però en aquest cas, em caldrà fer-ho i sí que serà del tot esbiaixada.

Per mi, el problema no el té Fairy. Al contrari, la marca en aquest cas no ha fet res mal fet i fins i tot se n’ha beneficiat de tot plegat.

La marca s’ha posat en boca del Sr. Millo, el delegat del govern durant el 155, amb “la trampa de Fairy”. Es veu que escampaven sabó a les portes dels punts de votació. I el sabó feia caure els piolins. D’entrada, si fos veritat, Fairy no tindria la culpa de res, ja que l’usuari final no és ell, sinó les persones que l’han fet servir. És com si fas un còctel Molotov amb whisky escocès Ballantine’s o benzina Repsol. La culpa serà de Ballantine’s o de Repsol?

Convertir-te en tendència a Twitter vol dir que la gent, si més no la més jove, ja mai més rentarà els plats amb detergent. Ho farà amb el Fairy, ja que ha passat a la categoria de genèric per sempre més. Tenim els kleenex, el celo, les vambes i ara el fairy.

Com que no me’n puc estar de donar la meva opinió, per a mi, seria horrorós que en Millo fes servir la meva marca per il·lustrar una CALÚMNIA. Per exemple, si hagués dit que agències de publicitat com Mosaiking Comunicació van difondre el missatge que la població llancés pedres per les finestres dels col·legis o llocs de votació per impedir l’entrada de les forces de seguretat. No m’ho vull ni imaginar!

Com s’ho prendrà i què farà P&G, productora del Fairy, no ho sé. Segons sembla, no ha volgut donar cap explicació ni cap opinió. Potser, si es vol desmarcar de la política, farà un comunicat dient que no té absolutament res a veure amb els comentaris del Sr. Enric Millo.

Dimarts va ser un dia molt net, perquè el vam començar rentant els plats i el vam acabar fregant el terra amb l’Ajax Pino. Els més futbolers ja m’entendreu ; )

Aquí els meus segons de glòria parlant-ne a Rac1, a Can Basté! Gràcies per la confiança, Jordi i equip.