Cuinera o Ada Parellada?
Periodista o Xavier Graset?
Polític o Carles Puigdemont?
Publicitària o Marta Royo Espinet?
Tots som una marca. Tu ets la teva marca. Tant si treballes per a tu com per compte d’altri. Ara bé, o la crees o pot ser que te la creïn… No sé si m’explico. Tant per tant, millor crear-la tu. I per crear-la bé, què et cal saber?
Aquí et deixo 4 pistes per saber què et cal enfortir i què has d’evitar.
Amb els deures fets, seràs, ben segur, la millor versió de tu mateix.
Els sís
- Tingues clar qui ets i què ofereixes. Intenta ser tan honest com sigui possible.
- Fes una llista de per què tu i no el del costat.
- Crea un relat sobre com vols que et percebin.
- Inverteix temps a explicar-ho. Reflexió: si tu no inverteixes en tu, els teus potencials clients difícilment ho faran.
Els nos
- No siguis incoherent, digues coses alineades amb els teus valors tant a l’empresa com a la teva vida personal.
- No emfatitzis les teves debilitats. Emfatitza les fortaleses.
- No tiris mai cap projecte endavant sense uns objectius clars i sense estratègia de comunicació.
- No surtis a vendre sense la teva marca creada (nom, logo, web i materials corporatius).
Recorda que, amb una bona marca personal, aconseguiràs reputació. Això sí, la notorietat és feina de formigueta. Es va guanyant a poc a poc. I, en canvi… es pot perdre en un tres i no res.
Si tens més ganes de marca, et recomano el meu primer llibre, Aroma de marca: 15 històries reals, amenes i divertides amb tocs per crear una marca i difondre-la.
Descarrega’t el primer capítol de franc clicant aquí.
I, si encara vols més marca, et deixo l’entrevista que em va fer Xavier Graset al “Més 3/24” el 31 de gener al vespre.