Sembla mentida que una xarxa social com Twitter, on només és permès escriure 140 caràcters, es pugui redactar, informar, comunicar i interactuar d’una forma tan activa i potent. Es pugui treure tanta informació. Es publica informació, s’opina de notícies, s’escriuen coses banals (i no tan banals), es mantenen converses obertes com qui parla per Whatsapp amb un amic, es piulen frases cèlebres o lletres de cançons. Es generen estats d’opinió de diferents temes d’actualitat. Es fan convocatòries. Es creen etiquetes poca soltes, per aconseguir ser Trending Tòpic (tendència del moment). Recordeu les famoses #croquetes durant la Via Catalana?. Fins i tot, l’altre dia llegia un perfil que es diu “140 cuentos en 140 caràcters” (una delícia de perfil).

Segons qui pot pensar que és una bajanada i una pèrdua de temps ser a TW. I encara perdre’l més per escriure en 140 caràcters alguna cosa (coi, amb el fàcil que seria dir la mateixa cosa en 200 o en 300 caràcters). Doncs no senyors! No hi estic gens d’acord. Per mi, haver de fer l’esforç d’escriure un missatge en 140 caràcters és un gran repte.

Escriure, i treure’n profit a Twitter és un art. (entenent que treure’n profit és tenir una colla de seguidors que interactuen una mica amb tu. No és ser ni Risto Mejide ni Mas Enfurismat). I per un bon comunicador, encara més. Avui en dia pot cridar més l’atenció una marca a TW i el que escriu, que una campanya de publicitat convencional. Prova d’això la tercera edició dels Tweets Awards. Des de fa tres anys tenir Twiiter i saber fer-lo servir de forma creativa té premi. Els Tweets Awards premien als millors perfils i estratègies de comunicació de Twitter.

I quin seria el “TW perfecte”? Per mi, aquell que aconseguís atraure l’atenció i “enganxar” la nostra audiència per aconseguir assolir uns determinats objectius.

I com podem treure’m el millor partit per cada entrada, en 140 caràcters?

– A mi m’agraden molt els TW participatius. Els que conviden a debatre, a reflexionar, a filosofar. Incloure paraules com “descobreix”, “entra”, “mira”. Això farà crear expectativa als teus followers.

– Crec que no ha de ser bo escriure un TW en majúscula, pot sonar a “molt enfadat” o “molt enfurismat”

– Per obtenir RT’s amb opinió, no cal omplir mai els 140 caràcters. Millor deixar un espai de 20 caràcters i així en editar el RT, no cal esborrar res del contingut original.

– Etiquetes, poquetes … Jo no sóc partidària d’incloure’n més de 2 per TW. Si no els TW es fan il·legibles o pot semblar que acapares massa.

– Links curtets! Hi ha programes gratuïts a la xarxa que permeten fer els links més curt. I … quedarà més lloc per escriure.

Això sí. Ull i compte, Twitter pot enganxar. I molt. És una de les Xarxes Socials que pot provocar més “Phubbing”. I què és “Phubbing”? És la pràctica d’ignorar una persona per estar fent ús del dispositiu mòbil. La feina al despatx i a casa amb la família.

Ben segur que heu llegit aquest acudit per la xarxa: avui m’ha caigut internet, he hagut d’estar amb la família i he vist que són bona gent :)