1. El fenomen del consum emergeix com una qüestió central del sistema econòmic mundial així com un potent element de configuració d’un model de persona.
2. La conversió ecològica és una impugnació radical del consumisme com a eix de la nostra manera de viure i com a cultura dominant en les nostres societats.
3. Comprar és sempre un acte moral i no sols econòmic i per això el tema del deteriorament ambiental qüestiona els comportaments de cada un de nosaltres.
4. Si un nou estil de vida s’expandeix pot arribar a canviar la societat i tot el món.
5. L’estil de vida del “menys és més” no és tant sols una resposta al problema del consum, sinó que possibilita viure de manera diferent tota la nostra vida: menys quantitat, però més qualitat; menys velocitat, però més intensitat i més profunditat.
6. Els valors no eduquen ni es poden ensenyar. El que es pot proposar, reflexionar, experimentar, exercitar i avaluar són els hàbits i els capteniments concrets.
7. És fonamental ajudar a descobrir el gaudi i la satisfacció que trobem en les formes alternatives de consumir i de viure. Un estil de vida de “baix consum” no tant sols és possible i bo èticament sinó que és, i ha de ser, un veritable camí de felicitat per a tots.
8. Cal maldar perquè l’escola esdevingui testimoni davant la comunitat i motor de canvi i millora social.
9. El que s’està proposant no és pas una vida trista, plena de prohibicions o restriccions. La proposta és viure millor, amb més alegria, amb més harmonia, àdhuc amb més salut.
10. Si en l’economia dels cosmos tot influeix, si els petits canvis poden ser poderosos, també en el creixement de la persona tot influeix i els petits canvis poden ser igualment poderosos.
[Algunes tesis clau del llibre “Canviar el consum per canviar la vida”, de Carles Armengol]