És una reclamació justa. No pot ser, de cap manera, que una de les zones més atractives de Tarragona sigui, alhora, una de les grans oblidades en matèria comercial. La Part Alta és, per tot el seu patrimoni, un dels grans pols d’atracció de visitants de la nostra ciutat però els seus comerciants asseguren sentir-se desprotegits i en situació d’inferioritat en comparació amb altres zones comercials, un sentiment que no podem permetre que arreli.

Des de fa temps, persegueixen, sense èxit, un Pla d’Usos que dignifiqui i ordeni tota l’activitat comercial i econòmica de la zona, però aquesta no és més que una de les nombroses idees que tenen i que ningú, a hores d’ara, vol recollir. Atreure artistes i artesans als seus carrers, promocionant els oficis, l’art i la cultura, amb tallers de qualitat oberts al públic és un altre dels seus somnis per sumar un major número de turistes. Aprofitar més i millor una eina ja existent com el Trenet Turístic, que fins ara passa de llarg, i fer que els seus usuaris s’aturin, baixin i respirin el veritable ambient originari de la ciutat. En definitiva, assemblar-se més als emblemàtics cascs antics de ciutats no gaire llunyanes, que són referència i visita obligada, i que provoquen, entre els seus passejants, una immersió en un univers plagat de sensacions.

Abans, però, cal una dosis de realitat. Més aparcament, unificar criteris d’embelliment i ornamentació, adequar l’enllumenat i continuar treballant per a millorar cada dia més la neteja són aspectes vitals i un primer pas per aconseguir els resultats desitjats.

És evident que per al nostre Ajuntament ,el model de ciutat, pel que fa al comerç,  passa per la ciutat entesa com a gran centre comercial. Les grans firmes seran les mateixes allà on anem, i l’element diferenciador de la nostra ciutat no serà un altre que el propi paisatge i la supervivència del comerç de proximitat. La Part Alta ha de jugar doncs, en tot aquest model, un paper protagonista fins a erigir-se en un dels segells i símbols distintius del comerç tarragoní.

I, en contra del que podria semblar, no calen grans invents, ni grans manifestacions polítiques, només cal una cosa tant senzilla com parar l’orella, donar la veu als interessats i treballar conjuntament per a conquerir un objectiu comú: fer de la Part Alta una zona comercial de primer nivell.