Acaba de néixer la Tina. Una nena del segle XXI. Un dels seus primers regals segurament ha estat un mòbil de peluix. A mesura que la Tina es faci gran, la indústria del mòbil ja no la sorprendrà com ho ha fet a la majoria de nosaltres des de ja fa anys.

Des del 2006, a Barcelona se celebra el 3GSM, ara Mobile World Congress. Molt pocs imaginaven que aquesta indústria es convertiria en el gegant que és ara. Per a la Ciutat, aquesta fira significa un gran impacte econòmic i turístic que dura tot l’any i que ha comportat la creació des de zero d’un sector que busca canviar el model productiu. El MWC m’atreviria a dir que ja forma part de la marca Barcelona. Tot i que el volen traslladar, segons sembla fins al 2023 no cal patir. Ahir ho deixava ben clar el director del Mobile Barcelona Capital, Carles Grau.

Una de les principals característiques diferencials de la fira és el perfil del visitant: més del 60 % dels assistents són alts càrrecs directius, majoritàriament d’altres països. Hi seran gairebé totes les empreses del sector com Google, Samsung, Ericsson, Huawei, Intel o Sony. Apple, un any més no hi serà…

I per als més petits, què? L’impuls de les empreses emergents ha implicat que paral·lelament al MWC s’hagi creat un congrés per a emprenedors i inversors, el 4YFN (4 Years From Now) i que ja forma part del MWC, atès el seu creixement. En aquesta edició s’hi preveu una assistència de 30.000 persones.

No soc cap comercial ni del MWC, i encara menys del 4YFN, però busco l’interès que poden tenir aquests dos congressos, com tantes altres coses, per als més petits.

Com que entenc que molts dels petits no us podeu permetreu l’entrada (jo no puc), us proposo 4 pistes de com treure’n profit sense ser-hi.

  • Seguiu el Congrés i totes les seves Xarxes Socials. De ben segur que podreu generar contactes sense ser-hi a través del #MWC18.
  • Investigueu en la llista dels Expositors.  Potser hi ha alguna empresa que us pugui interessar i pugueu contactar-hi ara per veure-la algun moment durant la setmana del MWC.
  • Aneu a l’apartat de les Presentacions i descarregueu-vos les que siguin obertes. Un cop fetes, les van penjant a la web. Hi trobareu contingut interessant sobre comunicacions i l’entorn digital.
  • Entreu a l’esdeveniment 4YFN i cerqueu-hi informació relacionada amb empreses emergents. Seguiu-los també per les xarxes: #4YFN18. Potser us interessa plantejar-vos el fet de ser-hi en la pròxima edició. Des de Mosaiking Comunicació ens ho vam plantejar. O no creieu que la comunicació també ha canviat de paradigma? La comunicació ha evolucionat molt des de l’aparició de les noves tecnologies. Bé, això ja seria matèira d’un altre article.

Recordeu: del 26 de febrer a l’1 de març. Seguiu-lo i aprofiteu-lo sense ser-hi. Jo enguany tampoc no hi seré, però miraré de tornar a treure’n profit.