TikTok és una xarxa social que va néixer a la Xina i que es va traslladar ràpidament a la Índia, els Estats Units i a la resta del planeta. Aquesta aplicació és un mitjà ideal per a reeditar i compartir contingut, especialment vídeos curts amb una base musical, la qual cosa fa que siguin fàcils de consumir sobretot entre els més joves. Els partits coneixen que en un context de desafecció política és necessari buscar altres alternatives per acostar-se als votants. Això el podem observar en la aparició de líders polítics en diferents programes d’entreteniment o en l’ús de les xarxes socials. L’objectiu és transmetre un contingut que connecti amb les emocions dels votants i no tant amb el seu costat més racional perquè “l’emocionalitat és bàsica per a la comunicació” (Gutiérrez-Rubí, 2019).
La formació liderada per Abascal busca precisament això, connectar amb les emocions de les persones perquè aquestes els votin o simplement simpatitzin amb els seus ideals. Per tant, no és d’estranyar que Vox s’estigui convertint en la formació amb més seguidors, incloent tant Instagram com Youtube i, en canvi, perdi força en altres xarxes socials com Twitter o Facebook (La Vanguardia, 2020). Una eina per aconseguir connectar amb l’audiència es l’ús de xarxes socials com TikTok ja que hi ha joves que “estan publicant continguts sobre els valors i les lluites que Vox ha fixat com a principals. En particular, el combat contra el que denominen “la dictadura “progre”” (Simón, 2020). També s’ha de tenir en compte que aquestes publicacions no sols arriben a potencials votants sinó que a més es transmet contingut polític a persones que encara no tenen edat de votar, amb la qual cosa, s’està generant un impacte en els futurs votants.
Un exemple d’això és un vídeo del Tik Tok, @vox_españa, titulat Santiago Abascal retrata al Gobierno del bulo y la miseria, en què Abascal parla sobre la necessitat de presentar una moció de cesura. En la gravació, el líder de la formació emet un discurs en el Congrés dels Diputats en el qual relaciona una sèrie de paraules amb diferents líders polítics. En un fragment d’aquest vídeo es mostra a Inés Arrimadas a la vegada que ell diu el següent: “que els espanyols sàpiguen, amb noms i cognoms, qui son els diputats que volen el manteniment i la continuïtat d’aquest govern ruïnós que està abusant del poder”. Abascal vol donar el missatge que Ciutadans és el partit que està permetent que continuï en el poder el Partit Socialista, assenyalant-li com a còmplice. I també assenyala al líder del Partit Popular, Pablo Casado, dient que: “la responsabilitat és del primer partit de l’oposició, però si la delega potser han de exercir-la altres grups”. Amb el qual se l’acusa al PP d’immobilisme i s’anuncia que si el partit de l’oposició no fa res per acabar amb el Govern haurà de ser Vox qui ho faci. Finalment, Abascal surt en el vídeo parlant sobre l’economia i vinculant-la amb la paraula “víctimes”, mentre surt la imatge de Pedro Sánchez. Això li dóna peu a parlar de l’atur per apropar-se a aquesta persona que està sofrint no tant les conseqüències sanitàries de la Covid, sinó les econòmiques.
En definitiva, Vox utilitza la xarxa social TikTok per a apropar-se a un públic jove i molt jove i molt poc polititzat amb la finalitat de fer-los arribar unes idees concretes. Un exemple d’això és el missatge exposat en el vídeo de TikTok que mostra la nefasta gestió de la Covid per part del Govern, concretament Pedro Sánchez, del immobilisme de Ciutadans que ho permet, i del Partit Popular que, malgrat ser el primer partir de la oposició, no fa res per remeiar-ho. La idea final que es vol transmetre es que és l’únic partit que té el suficient coratge per evitar la gestió del Govern. I aquest és, en conclusió, el missatge final que els arribarà a centenars d’adolescents.