El 12 de novembre de 2019 Pedro Sánchez i Pablo Iglesias anunciaven la creació d’un govern de coalició amb el líder de Podem com a vicepresident. El més singular d’aquest fet és que les eleccions s’havien celebrat tot just dos dies abans. Conscients que la repetició electoral, fruit d’especulacions fallides amb les enquestes, només havia servit per fer perdre...
Política
Marta Pascal: “L’aportació de les dones quant a lideratge i gestió política, al país li fa molta falta”
Marçal Llimona -
Marta Pascal i Capdevila és entrevistada pel programa radiofònic La veu de Vila, de l’emissora municipal de Viladecavalls, i amb la col·laboració d’El Matí. Pascal (Vic, 1983) ha estat presidenta de la Joventut Nacionalista de Catalunya (2012-15), portaveu de Convergència Democràtica de Catalunya (2015-16) i coordinadora general del PDeCat (2016-2018). Actualment, ocupa la secretaria general del Partit Nacionalista de...
L’apressada presentació de la candidatura de Salvador Illa, pel PSC, a la Presidència de la Generalitat de Catalunya va ser un moviment tàctic d’aquells que es cuinen a les esferes més altes del poder. La nit electoral aquest fet es va fer evident; ja que el mateix candidat socialista va agrair públicament al cap de gabinet de Pedro Sánchez,...
El 14 de febrer ja ha passat, i amb ell una jornada electoral inèdita en què gràcies als professionals i a la voluntat de la gent, hem pogut votar tot i la pandèmia. Contra el caos que alguns mitjans estatals pronosticaven, s’ha donat exemple de preparació, treball i seguretat. I des de la ciutadania s’ha de posar en valor...
Arrenca la campanya electoral més insòlita. Eleccions en pandèmia: les més estranyes en anys. Comença la campanya més estranya i incerta. La incertesa sobre les eleccions i la pandèmia fan preveure una caiguda de la participació. Els mitjans de comunicació han utilitzat tots els titulars anteriors per definir el període electoral que vivim a Catalunya, agafant el relleu dels...
https://youtu.be/KFqbUKV1jWQ
Amb el tancament oficial de campanya no s'acaba la feina dels partits. De fet, les darreres 48 hores són decisives per convéncer els indecisos, crear continguts memorables i decantar la balança dels que dubten. Quines estratègies comunicatives poden seguir els partits de les eleccions catalanes del 14F?
https://youtu.be/KJQ3sQgOODs
Les cerques a Google són un indicador de l'interès que desperten partits i candidats? Qui és el candidat més buscat a Google? I el partit? Qui destaca entre l'esquerra i la dreta? El debat de TV3 dispara les cerques? En parlem a la 15 entrega del diari de campanya en què analitzem des de la comunicació política diferents aspectes...
A una televisió pública una periodista dels informatius em va preguntar una vegada: “Els subtítols no són suficients per a les persones sordes?”. Tenia poc de temps per donar-li una resposta clara com per a versar en psicologia de la comunicació, pragmàtica lingüística o en fonaments del llenguatge. Així que, pensat i fet, em vaig girar per a agafar...
https://youtu.be/b8O9rl2a9KA
Qui va ser el guanyador del debat de TV3? Quina estratègia van seguir els diferents candidats? Quins missatges van emetre? I, quines diferències trobem amb el debat de les anteriors eleccions catalanes? En parlem a una nova entrega, la número 14, del diari de campanya en què analitzem des de la comunicació política diferents aspectes de les eleccions de...
En les campanyes electorals d’avui dia, amb unes cambres parlamentàries cada cop més fragmentades, és normal que els pactes posteriors a les votacions siguin motiu de debat. És cert que no és un tema de conversa gaire enriquidor, ja que els partits de vegades se centren massa en especular sobre les aliances dels seus adversaris, restant minutatge a la...