Supermercats fantasmes a Barcelona. No hi ha clients, només treballadors. En aquest cas, treballadors que és un eufemisme d’esclaus, manera protocolària i amable de dir, diguem… Reben una comanda i tenen dos minuts per omplir la cistella de la compra. Després, un repartidor ha d’entregar la bossa al client en un temps màxim (atenció!) de 8 minuts. I, d’aquesta manera, fer un circuit de portar la compra a domicili en tan sols 10 minuts.
Anoteu el nom: Gorillas. Una empresa alemanya de subministrament de queviures a domicili. Responsable d’aquesta irresponsabilitat.
10 minuts i comanda a domicli. Societat moderna. Sense demora i sense excuses. Ras i curt. Diga-li “estrès o diga-li adrenalina positiva”, diu la directora general de l’empresa promotora. Sense paraules…
Així obria el cap de setmana passat un reportatge del Telenotícies de Televisió de Catalunya narrant l’augment de supermercats fantasma a la ciutat de Barcelona, impulsat per l’empresa Gorillas, el gran rival de Glovo a Espanya, per entendre’ns, que ho persegueix i ho impulsa.
La societat del desig i del llampec, sota l’atenta mirada d’un sistema capitalista salvatge, cada cop més. Prevalen desitjos individuals i immediatesa per damunt de drets, sentit comú i raó. No és més important qui ho crea com qui també ho permet. Directius de Gorillas però també societat acrítica i del desig permanent, que n’és còmplice.
Més Ca La Pili, Cal Viñas, El Ganxet, Cal Vinaixa, Ca l’Alícia, Els Flaquers i menys Gorillas, Glovo’s o Amazon. Més comerç local i menys multinacionals explotadores. Més trepitjar el carrer i menys digitalització del desig.