Aroma de marca

Per Jaume Aragay Badia

Aroma de marca és un llibre que es llegeix d’una tirada. Quan l’agafes ja no el pots deixar anar. L’autora ens explica els conceptes clau per descobrir què ha de dir la nostra marca i, si ens hi atrevim, posar-ho sobre paper i mirar de tirar-ho endavant… I, si no, tenir una bona base per anar a parlar amb un professional del màrqueting i la publicitat.

El llibre ens va presentant les idees a través de diferents casos en diferents àmbits. En un ventall tan ampli que segur que caiem en algun o alguns d’ells: una perruqueria, una farmàcia, un entorn B2B (ventes entre empreses enlloc de ser-ho a usuaris finals), una campanya política, i així fins a 14 de diferents… El cas que fa 15 és un exercici que ens serveix de plantilla per aplicar a la nostra marca tot el que hem après al llarg de l’obra.

Quan acabeu de llegir el llibre no sereu publicitaris ni tindreu els seus anys d’experiència en el tema, ja ho deixa clar ella mateixa des de la introducció. Ara bé: si li feu cas i feu la feina que us proposa, pensareu una bona estona en què voleu dir des de la vostra marca i per què us han de triar a vosaltres i no als altres. Això sí: sense enganyar a ningú, perquè al final sempre s’acaba veient el llautó i és pitjor. Has de ser tu mateix, però sabent expressar-ho i fent que arribi a qui ho hagi de sentir. Tot un repte que amb aquest text ple d’anècdotes i escrit en un llenguatge força planer ens anima a parar i pensar cap a on volem anar.

Podeu fer-ne un tast a la pàgina de l’editorial. I per saber-ne més i mirar les opinions del llibre de Bea Talegón, Xantal Llavina i altres periodistes i comunicadors, podeu consultar la pàgina de Marta Royo.