diferència

Cuinera o Ada Parellada?
Periodista o Xavier Graset?
Polític o Carles Puigdemont?
Publicitària o Marta Royo Espinet?

Tots som una marca. Tu ets la teva marca. Tant si treballes per a tu com per compte d’altri. Ara bé, o la crees o pot ser que te la creïn… No sé si m’explico. Tant per tant, millor crear-la tu. I per crear-la bé, què et cal saber?

Aquí et deixo 4 pistes per saber què et cal enfortir i què has d’evitar.

Amb els deures fets, seràs, ben segur, la millor versió de tu mateix.

Els sís

  1. Tingues clar qui ets i què ofereixes. Intenta ser tan honest com sigui possible.
  2. Fes una llista de per què tu i no el del costat.
  3. Crea un relat sobre com vols que et percebin.
  4. Inverteix temps a explicar-ho. Reflexió: si tu no inverteixes en tu, els teus potencials clients difícilment ho faran.

Els nos

  1. No siguis incoherent, digues coses alineades amb els teus valors tant a l’empresa com a la teva vida personal.
  2. No emfatitzis les teves debilitats. Emfatitza les fortaleses.
  3. No tiris mai cap projecte endavant sense uns objectius clars i sense estratègia de comunicació.
  4. No surtis a vendre sense la teva marca creada (nom, logo, web i materials corporatius).

Recorda que, amb una bona marca personal, aconseguiràs reputació. Això sí, la notorietat és feina de formigueta. Es va guanyant a poc a poc. I, en canvi… es pot perdre en un tres i no res.

Si tens més ganes de marca, et recomano el meu primer llibre, Aroma de marca: 15 històries reals, amenes i divertides amb tocs per crear una marca i difondre-la.

Descarrega’t el primer capítol de franc clicant aquí.

I, si encara vols més marca, et deixo l’entrevista que em va fer Xavier Graset al “Més 3/24” el 31 de gener al vespre.