Les joventuts dels partits polítics són imprescindibles, ja que solen ser el bressol d’un grup de persones que més tard es convertiran en les cares visibles i ocuparan els llocs orgànics -de presa de decisió- del partit. Ara bé, no sols són importants pel que fa a la militància, sinó també a l’activisme i a la comunicació política que duen a terme.
Les joventuts poden permetre’s el luxe de fer allò que el partit com a tal -o els polítics- no pot fer. Poden ser els gamberros, els que s’enfronten als altres partits descaradament, els que baixen al fang i empren un vocabulari més rebel. Però també poden arriscar-se i optar per formes de comunicació política menys convencionals, més fresques, innovadores, més memorables, al cap i a la fi. I justament és d’això del que es tracta: deixar empremta i que es recorde aquella campanya o aquell missatge o vídeo que es va fer.
Frescor, atreviment, innovació, impacte i memorabilitat són els punts claus comunicatius que tot jovent hauria d’aplicar en el seu dia a dia.
#València s’ha despertat amb el nostre missatge cap a la joventut. Voteu.
? Si els veus, fes foto i comparteix a xarxes mencionant-nos. Fem que el missatge li arribe a tota la joventut! pic.twitter.com/9pnm8NPhQw
— Joves PV – Compromís (@JovesPV) April 18, 2019
Molts recordem l’encartellada que els joves de Compromís van fer al País Valencià per animar a la participació a les eleccions generals i autonòmiques de 2019, amb un “VOTEU” ben gran. I també recordem, per a la mateixa campanya, com la diputada catalana Marta Rosique “estripava el cap” de Felip VI.
Els pressupostos de l'Estat proposaven augmentar la despesa militar i el pressupost del Rei. Aquesta és la manera d’agrair el que ens van fer l’1 d’octubre.
L'independentisme no ens podem permetre que guanyi un partit monàrquic com el PSOE!#AixafemElRègim pic.twitter.com/DsD9KvQ79q
— Marta Rosique i Saltor (@MartaRosiq) April 12, 2019
Ara, el Jovent de l’Hospitalet de Llobregat ha llançat una campanya molt potent visualment, equiparant l'”On és Wally?” a “On és l’alcaldessa?”. I el marc està clar: tots sabem quant costava de trobar Wally a les fantàstiques il·lustracions!
⁉️On és l’alcaldessa @nuriamarinlh davant els problemes de #LHospitalet?
?Manca d’espais d’oci i estudi
? Sense polítiques d’habitatge
?Brutícia
??Ciutat no accesible
?? Investigacions per corrupció
? Especulació
?Manca de verd urbà pic.twitter.com/qwEh5qtwTx— Jovent Republicà de l'Hospitalet (@JoventLH) November 16, 2020
Però, no sempre s’encerta. I a vegades vídeos o missatges que llancen els joves pot ser motiu de rialles i de memes. És justament el que ha passat amb els joves d’Units per Avançar, que van compartir un vídeo presentant-se, i en ell es veien tots els tòpics que van lligats a un electorat concret. Ara bé, potser sí han encertat i l’objectiu era que es parlara del vídeo. Si era així ho han aconseguit i han tingut un ressó mediàtic que potser d’altra forma no hagueren tingut.
Vols formar part de @jovesunits ?
Coneix el projecte, suma't al futur.?
Catalanisme • Centre • Economia social de mercat •Seny i sentit comú ✅ pic.twitter.com/XNQ6yqoR4R
— Joves Units (@JovesUnits) November 15, 2020